onsdag, mars 14, 2018

Apropå förra inlägget.

En anledning till att jag känner att min personlighet ibland kommer fram bäst i jobbsammanhang kan ju också vara för att vissa av mina mer framträdande personlighetsdrag faktiskt premieras i de sammanhangen. Det ses som något bra att vara den med väldigt bra minne, planera och projektleda och inte fatta beslut på känsla eller tankar om att "det löser sig nog" utan istället på välgrundad information. I privata sammanhang upplever i alla fall jag att det ofta är tvärtom. Då är man tråkig och fyrkantig. Att vara spontan och inte tänka på konsekvenser är det eftersträvansvärda. Samtidigt så kan ju jag också längta efter att vara mer spontant, men det verkar ses som konstigt. Jag får i alla fall konstiga reaktioner så fort jag tar upp det. Tänker att den som är spontan som önskar vara lite mer strukturerad inte får samma typ av reaktioner av sin omgivning. Det här är jätteintressant tycker jag. Allt från vilka egenskaper som anses bra i vilka sammanhang till reaktioner. 


Inga kommentarer: