tisdag, juni 07, 2016

05.30.

Sitter i en taxi på väg till Arlanda och tänkte passa på att berätta att jag inte alls hade de skorna jag köpte på bröllopet. Ha! Jag hittade ett par skor i garderoben som passade skitbra. Med klack. Men det fick funka. För jag kände mig faktiskt fin med de skorna och inte alls som en tant. Så i lördags svassade jag omkring närmare 190 cm lång, men det gick väldigt fint. Hade med mig sneakers till dansgolvet sen, och det var ju tydligen den bästa planen jag haft på länge. Andra var avundsjuka på mig.

Men sicket roligt bröllop det var! Det var gymnasievänner som gifte sig, och förutom det roliga så var det sjukt kul att träffa ett antal människor jag säkert inte sett på tio år. Alla har blivit vuxna! Märkligt. Höll ett tal också vilket jag är glad att jag gjorde, det gick fint.

Annat spännande som allt detta innebar var att vi sov utan F för första gången. Om någon hade berättat för mig att det skulle dröja nästan 2,5 år tills vi tillsammans sov utan barnet för första gången hade jag nog blivit livrädd. Nu? Inte konstigt. Men det var aningens nervöst, F är mycket mammigpappig. Det gick fint i alla fall, förutom att han hade brutit ihop ett par gånger när han sett bilder av oss. Stackars liten. Och igår när vi pratade om det så var hans fokus att "ni kom tillbaka!". Gud, att han inte trodde att vi skulle komma tillbaka? Hjärtsnörp.

Hur vi firade vår natt i ensamhet på hotell? Vi sov. Vilket var nödvändigt då vi var rätt bakis faktiskt. Zzzz. Och nu är jag i sånt semestermode efter denna långhelg att jag inte alls vill jobba, jag vill ha semester resten av sommaren. Olämpligt att ha bokat in ett flyg kl 07 idag med andra ord.

Inga kommentarer: