tisdag, mars 15, 2016

två glas vin eller träna?

Är i Oslo igen. Den här gången hade jag varken ett stressigt dagsschema eller en helt fullbokad kväll, varför jag faktiskt packade träningskläder och hade tänkt ägna kvällen åt att 1. träna och 2. jobba. Det sket sig big time. Efter en lång workshop så föreslog min chef att vi skulle ta vårt inplanerade möte samtidigt som vi käkade middag. Sagt och gjort. Och sen satt några andra kollegor på uteserveringen bredvid, så vi satte oss där. Två glas vin senare var klockan nästan tjugotvå. Man kan kanske få in kvällens aktiviteter under punkt 2, men inte fan var det träning. Kanske orkar jag upp imorgon bitti och träna, men är lite tveksam till detta. Det stör mig att jag så lätt väljer bort träningen, men jag vet ju att det just är ett val och inget annat.

För övrigt så är det såna blandade känslor att vara på såna här jobbresor. Å ena sidan är det jävligt slitigt. Upp tidigt, flyga, möten hela dagen, ofta någon social aktivitet på kvällen, upp tidigt dag två och möten hela dagen igen och sen flyg hem och komma hem väldigt sent. Jag lever som i en liten bubbla när jag är här. Å andra sidan är det väldigt härligt. Att som ikväll lätt kunna säga Javisst! på frågan om lite häng på utesevering. Inte behöva tänka på vem som hämtar barnet eller att kolla att det är ok med K att jag inte kommer hem. Det är rätt gött. Som en liten glimt av hur livet var när jag bestämde allt själv. Samt utan ständig internetuppkoppling.

Inga kommentarer: