måndag, januari 04, 2016

när en bloggar dåligt så får en beskriva vad hen gjort för att få fart på skrivandet, helt enkelt. [känt ordspråk]

Vi ville hänga med inte skyldig och så ville vi gå på bio, så vi slog två flugor i en smäll och anlitade henne som barnvakt i lördags. Det var andra gången jag var på bio sen F föddes. Vi såg nya Star Wars-filmen och jag älskar Star Wars och allt var liksom bara göttigött. Tills det var en kvart kvar av filmen. Då gick brandlarmet, alla fick utrymma och så var det bara att gå hem.

Alltså. Va fan! Känns jävligt bakfram att ordna barnvakt igen för att sätta sig i en biosalong och se två timmar film vi nyss sett för att få se slutet. Känns helt fel att googla sig fram till slutet bara för att veta hur det gick. Sjukt svårt att veta hur vi ska lösa detta gigantiska problem.

I söndags åkte jag till Ikea och tog med mig lördagens barnvakt som blivit kvar hos oss eftersom hon är så bra sällskap. Lyckades på något märkligt sätt få med mig allt jag skulle ha och bara spontanköpa riktigt bra saker. Har antagligen aldrig hänt förr. Eftersom vi hade en bilpoolsbil dagen till ära passade vi på att äntligen åka ut till Erika på Färingsö där F sprang ett maraton runt i deras fina hus. F har kommit in i någon helt speedad fas sen vi kom hem från Thailand. Det finns typ hur mycket energi som helst i hans lilla kropp, han springer hela tiden och är sprudlande glad och snackar sönder ens öron tills allt blir kris och katastrof på en halv sekund. Och då är det verkligen en rejäl jävla kris. Vi reder ju oftast ut dem, även om det involverar att jag diskret gråter litegrann samtidigt som barnet ligger och vrålar mitt på golvet i Liljeholmens galleria.

2 kommentarer:

Colombialiv sa...

Men gud vilken knäpp grej! Och varför fick ni inte komma tillbaka in igen när de löst brandlarmsproblemet? Och se resten? För det brann väl inte på riktigt? Sjukt störande.

egoistiska egon sa...

För att det tog lång tid att lösa det, brandkåren måste ju söka igenom hela lokalen... och sen tror jag inte de hade praktisk möjlighet att liksom slussa in rätt personer igen sen. Och nej, det brann inte på riktigt.