lördag, mars 28, 2015

en lördag.

Barnet vaknade 06.20 i sin egen säng. Jag upprepar: i sin egen säng. Han hade alltså sovit hela natten i sin egen säng, vilket är tredje gången sen typ augusti. Inte för att det är speciellt jobbigt att lyfta över honom till oss och sen somna om en minut senare, men ändå! Sen fick jag sovmorgon, sov till 09.20 då jag bestämde mig för att gå upp. Åt frukost framför tvn eftersom F och K sov förmiddag, snyggt byte av vem som sov så att säga. Surfade Thailandsresor till nästa vinter. Hamnar i loopen jag alltid hamnar i: tror jag hittat skitbra hotell, börjar surfa upp någon detalj eller något som inte funkar praktiskt och ger upp helt övertygad om att det inte går att hitta en vettig resa. Resten av min familj vaknade, och barnet satt i sovrummet och ROPADE efter mig. Har aldrig sett honom så glad som när jag klev in i sovrummet. Fy tusan så fint det var.



Vi åt lunch, packade ihop oss och åkte till Liljeholmen för att hämta ut ett paket. Mötte upp en vän och hennes barn, promenerade till djuren. F älskar djur något helt vansinnigt. Han springer efter dem och tjuter av lycka och klappar allt han kommer åt. Vi lyckades ha sönder slash byta kod på vårt barnvagnslås, vilket innebar att vi helt enkelt fick klippa upp låset och sno vår egen vagn efteråt. Smidigt. Gick hem, vilade lite, testade att laga en ny kycklingsoppa som var skitgod. Nattade barnet, drack ett glas vin och åt smågodis och såg de sista två delarna av The Jinx. Så jävla bra, ni måste se den. Men googla inte innan. Googla inte! Nu ska jag kanske orka surfa resor lite till, men antagligen sova.


ÄLSKAR dagar som dessa. Livet.

1 kommentar:

Erika sa...

Kul bild :) Frans och hönan har benen på precis samma sätt :)