torsdag, december 25, 2014

juldagen är den bästa dagen.

Älskar juldagskänslan. När allt liksom är över och det enda som finns kvar är att njuta. Och då gillar jag ändå julen. Vi firade hos mina föräldrar, vilket jag inte gjort på nästan tio år. Det är liksom där julen är, eftersom det är det enda stället jag firat jul på under mina första tjugofem år i livet eller så. Men nu är vi hemma igen. F leker med sina nya leksaker. Vi köpte två små grejer, och det känns nästan för mycket eftersom han fick och får så satans mycket av alla andra. Plus att han snart fyller år. Vi kommer portionera ut leksakerna, en grej jag absolut inte förstod innan jag själv fick barn och nu tycker är det smartaste knepet. Hade med mig två böcker att läsa, och det var väl det mest onödiga på länge. Noll lust att läsa. Eller tid. Men nu när vi är hemma i Stockholm igen så känns det som att jag eventuellt kanske ska läsa en sida eller två. Julen, bäst dagen efter.

Inga kommentarer: