fredag, november 21, 2014

långa ärmar! fanfarer! hurra!

Hur har det gått med min jakt efter en vinterjacka med långa ärmar undrar ni? Bra! Häromdagen var min mamma i Stockholm, bland annat för att hålla koll på F medan jag rände runt i butiker och provade vinterjackor. Det är liksom en vansinnig mängd jackor som måste provas för att hitta en som passar en smal kropp med absurt långa armar. Och jag har då inte ens något direkt preferens gällande pris, jag behöver bara ha en jacka som passar.

Och vet ni, jag hittade en! Denna. Den är lång, lång i ärmarna. Mycket längre (det vill säga två-tre centimeter, men måtta två-tre centimeter på din egen arm så ser du hur stor skillnad det gör) än andra modeller i samma märke eller vilken annan jäkla vinterjacka som helst som också ska vara lite praktisk. För jag har ju blivit vuxen nu och letar inte uteslutande efter något som är svinsnyggt utan snarare något som passar och som är praktiskt. Det är denna. Kommer ej vinna något modepris men jag kommer vara varm och trivas i en jacka SOM HAR LÅNGA ÄRMAR.

Vet faktiskt inte om jag någonsin haft en vinterjacka som passat så bra i ärmarna? Detta är alltså något unikt. Känner mig lite lycklig.


(Och eftersom jag nu kittat upp mig med praktiska vinterskor och praktisk vinterjacka kommer det bli en mild, torr vinter där varma, vattentäta plagg inte kommer till nytta).

Inga kommentarer: