onsdag, oktober 08, 2014

jaha, och hur är det att jobba då?

Den senaste veckan har jag svarat på frågan om hur det är att jobba igen cirka tretusen gånger. Jag svarar glatt Bra!!!!!! varje gång. För det är bra. Än så länge känns det fanimej perfekt att jobba varannan dag. Så många aspekter som liksom blir så... perfekta. Jag hinner ju till exempel varken tröttna på att jobba eller vara föräldraledig eftersom jag knappast hinner tröttna på en enda dag. Och dagen efter är ju alltid annorlunda. Såatte. Får väl återkomma om det perfekta när jag är lite mer inne i jobbet och stressnivån något högre. Men igår testade jag till exempel att jobba en hel dag inklusive sjukt många viktiga möten efter att barnet fått för sig att vara vaken mellan 03 och 04.30. Det gick fint med en skvätt kaffe. Faktiskt mycket enklare än att vara hemma med barnet efter en sån natt.


Och japp, inser att jag kommer få äta upp detta någon gång i framtiden.

1 kommentar:

Anna Granström sa...

Så bra att det känns bra! Jag har inte fått äta upp det hittills - tycker det är mycket lättare att jobba efter en natt med lite sömn (som i natt - sovit 1+3h). Tacksam över att Martin är hemma och vabbar och inte jag. Då har jag hunnit jobba heltid ett år sedan V föddes och gillar det hela tiden.