torsdag, juli 17, 2014

tips för alla som är lite besatta av förlossningar, det vill säga varenda kotte som väntar eller fått barn.

Jag lyssnar inte på så många olika podcasts. Har liksom fullt upp med att hinna lyssna på alla Värvet-intervjuer jag vill höra och alla dokumentärer på P1 och P3. Endast vid undantagsfall slinker någon annan in. Men även när det händer är det är väldigt sällan jag hittar någon pod som jag tycker om. Vill inte behöva lyssna på trefyra avsnitt för att känna att det är något för mig. Verkar ha speciellt svårt för de podcasts när två personer bara sitter och snackar med varandra, ibland med något litet random ämne inslängt. Tänk er Fredrik & Filip. Klarar inte av det. Tycker bara det är ointressant, på något märkligt sätt.

Men så händer det! Fick tips om att lyssna på Anja och Julias podcast, avsnittet om Förlossningar (avsnitt 61). Herregud så bra jag tyckte det var! Alla som varit med om en förlossning vet ju att man blir smått besatt av att älta sin egen (även om den varit positiv utan trauman) och att läsa om andras, men jag har nog ännu inte läst eller hört någon eller några prata så nyktert och igenkännande om förlossningar som de gjorde här. Så många detaljer som jag kände var EXAKT som min upplevelse och mina tankar. Som att jag ganska många månader efter, och ibland även fortfarande, undrar varför inte alla mammor man ser på stan går omkring med medaljer runt halsen enbart pga bedriften att de fött barn. Gillade även deras snack generellt, trots att det är just två personer som bara sitter och pratar, så jag ska nog försöka fortsätta lyssna även när de inte snackar om favoritämnet förlossningar.

Inga kommentarer: