fredag, april 25, 2014

hej normer, kul att ses.

Lyssnade på Agneta Sjödin i Värvet häromdagen. Så irriterad jag blev. Kan inte riktigt sätta fingret på varför men kände bara att vi var ungefär sjuhundra mil ifrån varandra. Och inte då på ett sånt där sätt så att det kan bli intressant och upplyftande utan bara irriterande. Samtidigt kommer jag på mig själv att bara älska den superlånga värvet-intervjun med Fredrik Lindström. Ännu en man i populärkulturen som är så himla härlig. Och det gnager i mig att jag ofta tycker så. Att Lindström och männen är intressanta och Sjödin och kvinnorna ofta lite störande på ett oinspirerande sätt. Det känns obehagligt.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Håller med om att Agneta var väldigt oinspirerande lyssning. Hur intervjuobjektet svarar på feministfrågan som ofta ställs säger vanligtvis en del tycker jag.

egoistiska egon sa...

Ja, brukar också tänka så!