onsdag, januari 15, 2014

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.

Alla (ja, för ni är många) som inte väntar tills alla som ska gå av tunnelbanan går av innan ni börjar buffla er på tunnelbanan. Jag fattar verkligen inte, det är så fruktansvärt ologiskt och dumt att jag blir ledsen på mänskligheten varje gång jag ser det. På allvar. Hur tänker man? Det här gör mig vansinnig. På riktigt. En gång klev jag av vid Slussen precis bakom en kille (som jag tror hade downs syndrom) som ställde sig och vrålade Men är ni dumma i huvudet, låt alla gå av först era idioter! till de som började snirkla sig in i tunnelbanevagnen innan vi hade hunnit gå av. Som jag önskade att jag vågade gorma som han gjorde. Jag brukar spänna ögonen i folk och se skitförbannad ut (det är jag bra på) eller med flit gå i vägen för de som försöker tränga sig på, men någon gång ska jag också våga skrika lite.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, håller helt med! Inte så jävla logiskt att alla ska trängas och byta plats med varann där inne, där det inte finns någon plats. Men folk är dumma, det bara är så.

Anna-Karin sa...

Ja herre gud! Det går ju inte snabbare för att man ställer sig i vägen för folk när de ska gå av. Men sen blir jag irriterad på folk som går riktigt sakta och liksom drömmer sig fram också, stannar mitt i dörröppningen och läser lite på telefonen innan de kan tänka sig att gå vidare. Medan en hög med människor står och väntar bakom dem.

Beatrice Björk sa...

Ja men eller hur!? TACK.

Colombialiv sa...

åh. Trodde det var colombianskt och att folk var lite mer civiliserade på den punkten i Sverige. Men nehej.