onsdag, december 25, 2013

frukost är den bästa måltiden.

Idag har jag ätit frukost tre gånger. Helt fantastiskt!

Första frukosten intogs 06.20 då K väckte mig. Två mackor. Vi skulle iväg på julotta. Tror aldrig att jag varit på julotta förut, men båda två tänkte att när vi nu bor nära en vacker kyrka och ingen av oss minns om vi besökt en julotta förut så är det väl liksom dags. Det var skönt att ha det avklarat. Jag och ett par gubbar satt och halvslumrade en dryg timme där i kyrkan.

Andra frukosten blev risgrynsgröt (den hemmagjorda jag gjorde igår, så sjukt god) runt 08.15. Gott som fan rent ut sagt.

Tredje frukosten intogs vid 11 då jag hade sovit ett par timmar till. Tre mackor blev det då, men ost och gurka. Och en stoooor kopp te.

Sen åt jag lunch vid 13 ungefär, potatis och julkorv.

Mat alltså. Bra grejer.

Inga kommentarer: