tisdag, november 12, 2013

när jag vill slå händerna för öronen och ropa "bingobingo".

Pappa förklarar hur han tänker med skogen. Hur han sett och ser till att det alltid ska finnas skog i olika åldrar för att skogsbruket alltid, alltid ska kunna bidra till gårdens utveckling. Skog är nämligen pengar, men skog kostar också pengar. Så pappa tänker långsiktigt. Han tänker smart. Så fungerar han, så fungerar vi. Och jag funderar över att han gör det här för oss. Mig och min bror. Min bror som skaffat sig en egen gård två timmar bort och jag som svarar Nej, verkligen inte! när mina barndomsvänner återigen frågar om det inte börjar bli dags för mig att flytta hem igen. Slutsatserna gör ont i hjärtat, även om vi ändrar oss.

2 kommentarer:

Linnéa i Colorado sa...

Bra pappa du har. Alskar att tanka pa skog som en cykel. Det maste finnas i olika aldrar for att det ska overleva och generera. /Skogsdotter

egoistiska egon sa...

Precis så!