söndag, november 24, 2013

fråga.

En mycket, mycket vanlig kommentar till att vi nu flyttat cirka en månad innan kiddot i magen är beräknad är: "Bra timing!". Och jag förstår kommentaren och samtidigt inte. För jag får inte ihop det hur ett hem som just nu ser ut såhär skulle funka ihop med en eventuellt nyfödd. För trots att det är en månad kvar så skulle ungen kunna komma idag, eller imorgon. Den är ju färdigbakad nu liksom. Och med tanke på hur ivrig hen verkar vara att gräva sig ut genom min navel så vet man fan aldrig. Nu ska jag försöka hitta ett par strumpor i det här hemmet.

2 kommentarer:

Anna Granström sa...

Men det är väl bra tajming att det blev flytt INNAN barnet kom? Och sen kan K packa upp allt och fixa medan du chillar i soffan med bäbis och återhämtar dig. Kanske det folk menar (?). Iallafall jag :)

egoistiska egon sa...

Fast han hinner ju inte allt. Jag vill ju fixa och greja och vill inte chilla och återhämta mig.