tisdag, oktober 29, 2013

och piggare lär jag väl bli.

20.45 frågade K mig om jag börjar säcka ihop nu? SKOJJARUHANS. När detta inlägg är skrivet ska jag gå och sova. Jag tycker verkligen att jag tagit det lugnt, men en smått galen (men rolig) jobbmånad är nu över och då verkar all trötthet komma efter. Jag är helt slut, varje kväll.

Idag var ändå en dag då jag kände mig väldigt pigg och fräsch. Dessutom var jag duktig och gick i mycket god tid från jobbet, som man ska. Besökte barnmorskan som mätte mage och vi lyssnade på hjärtljud och allt var finemang preciiiis som vanligt. Svarade Ligger i soffan och kollar på tv på frågan från henne om hur jag tillbringade mina kvällar nuförtiden. Tog bussen till Nytorget och shoppade loss godsaker till mig på Goodstore och Urban Deli (ost! choklad! bröd!). Gick sakta, sakta till Chutney och åt middag och efterrätt (som jag kunde äta!). Gick sakta, sakta till tunnelbanan och åkte hem. Väl hemma inträffade detta: jag stoppade ner disk i diskmaskinen, tvättade mina sminkborstar, sköljde upp stödstrumpor samt sköljde av skitiga skor. Stretchade rumpan för att motverka ond ischias-nerv. Därefter var jag helt slutkörd och satte mig i soffan. Och nu sitter jag här och snart orkar jag inte sitta upp längre. Men känner mig jävligt nöjd med dagen, i vanliga fall får jag detta gjort efter jobbet: INGET.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är helt normalt! Jag var helt SLUT som gravid. Så trött! Jag sov dock konstigt eftersom jag kräktes så mycket, men även sista två månaderna då jag inte kräktes var jag så trött. Orkade ingenting. Att du orkade allt det där en kväll är ju grymt bra. Heja heja!

Anna Granström.