söndag, augusti 18, 2013

vanliga preggofrågor och svar.

Det är lustigt det där, hur alla ställer samma frågor. Behöver inte vara något fel med det, men jag är ändå lite förvånad. Så jag tänkte att jag ska sammanfatta läget lite.

Hur mår du?
Alldeles utmärkt faktiskt. Rent fysiskt inser jag att jag haft det hur bra som helst. Hjärnmässigt har det varit en jävla resa eftersom jag fick mig en liten chock när det där testet visade ett plus.

När är det dags?
2 januari. Väldigt bra planerat, verkligen.

Några cravings?
Nja. Jag älskar mat extremt mycket bara. Det är så gott! Bröd och ost är möjligtvis en craving, vilket är kul med tanke på att jag inte kan äta vanligt bröd eller ost. Men jag har hittat världens godaste vete- och mjölkfria bröd, så det går ingen nöd på mig. Mm, bröd.

Vet ni vad det blir?
Nej, och vi har valt att inte ta reda på det.

Namn då, har ni namnförslag?
Nej. Vi skriver långa listor med möjliga namn, men inte mer än så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, två av de frågorna hade jag prickat in... Hur du mår undrar jag mest eftersom jag själv mådde fruktansvärt (fick dropp osv, ja du vet). Man hoppas liksom att andra ska slippa den skiten plus att alla mår så olika, så det är verkligen spännande att få höra.

Anna Granström.

egoistiska egon sa...

Jo, jag fattar ju varför folk frågar, men ofta känner jag mig som en papegoja som upprepar samma sak gång på gång. Och tack!

Anonym sa...

Vänta bara... Det blir ganska tjatigt där i vecka 30-41. typ NÄRSOMHELST VA, säker på att det inte är tvilllingar? osv. Bloggade om det häromdagen... Fast själv gillade jag när folk frågade hur jag mådde :) iallafall: grattis igen och skönt att du mår bra!

Anna Granström.