fredag, mars 15, 2013

här vare blod.

Blöder näsblod ganska ofta. Eller ja, i perioder blöder jag ofta. Ibland blöder jag jättemycket. Jättemycket. Sådär att jag står lutad över handfatet och det rinner blod från näsan. Det droppar inte, det rinner i en snygg stråle. Ganska fascinerande faktiskt. Men jävligt smetigt. Idag lyckades jag blöda ner mina kläder innan jag fattade läget, och innan jag kom fram till handfatet hann jag även smeta ner köket, golvet och hela badrummet med blod. Opraktiskt. Men fascinerande.

Sen slutade det forsa blod. Då spillde jag rödvin på köksbordet istället. Och så bet jag mig i kinden så att jag skrek rakt ut. Blodvite uppstod. Igen.

2 kommentarer:

Linnéa i Colorado sa...

Samma har, har vaknat pa natten och det varit blod OVERALLT. Eller nar man dushar! Yikes! Jag har brant slemhinnorna tre ggr, och sedan fryst 2 ggr, hjalpte inte. Det basta ar att dricka brustabletter som tjockar upp blodet eller for nasblod - dopa bomull i brusvattnet och tapp till. Slutar snabbt!

egoistiska egon sa...

Oh, bra tips! Finns de brustabletterna i Sverige?