torsdag, oktober 18, 2012

ge mig google maps tillbaka!

En av de fina grejerna med att det finns smartphones nuförtiden är att kontrollfreaket (jag) inte behöver kolla upp exakta adresser och sånt innan man ska iväg till ett möte. Bara att veta i ungefär vilken riktning man ska, ungefär tidsuppfattning och sen kan man använda kartorna för att hitta ända fram. Jag älskar det och det har på allvar gjort mig mycket lugnare eftersom jag flänger en hel del i Stockholm.

Tills jag uppdaterade till iOS6. Dagen efter skulle jag på ett mycket viktigt möte. Mycket viktig. Kartfunktionen skickade mig en kilometer fel. Paniken när jag sprang omkring i ett område jag inte kände till och bara inte kunde hitta stället jag skulle till. Fram kom jag, efter att ha stoppat en taxichaufför, men innan dess alltså. Fifan. Jävligt försenad blev jag också, inte helt okej med ursäkten "kartan visade fel". Några dagar senare skulle jag på ett annat viktigt möte. Då ville kartjäveln skicka mig 500 meter åt fel håll och på fel sida vägen, men jag var smart nog och dubbelkollade via en annan kartapp och hittade rätt.

Nu är jag überförsiktig. Imorse var jag därför 30 minuter tidig till ett möte där jag var lite osäker på vägen. Herregud vad livet har blivit komplicerat igen.

7 kommentarer:

Colombialiv sa...

Testa Waze! Kram

egoistiska egon sa...

Den brukar jag använda när vi kör bil, funkar den även när man ska promenixa tro? Eller ja, antagligen ;) Tack! Kram!

Mr. Kuryakin sa...

Tolkar det här inlägget som att jag kan fortsätta vara skeptisk till nyheter och vänta ett tag till med att uppgradera till iOS6

egoistiska egon sa...

Hehe. Det är eventuellt en korrekt tolkning!

Sara sa...

Google maps finns som app också så du kan använda samma kartor som fungerade tidigare :)

egoistiska egon sa...

Sara: Mnja, det är det som är det kluriga. Google maps finns inte som app till iOS6. Det man får göra är att bokmärka sidan istället och lägga som en genväg.

Sara sa...

Ah, såg det också sen. Men den goda nyheten är väl att den tycks vara på gång som app. Tur! För jag tror inte så mycket på apples egna.