söndag, juli 29, 2012

men vafan?

Jag bloggade via mail tidigare idag, men det verkar inte ha publicerats. Jävla skit. I alla fall, det innehöll lite smaskig info om hur jag tänkt mig hösten. Bland annat att jag tänker mig att jag ska träna varje dag. Eller röra på mig varje dag, eftersom jag mår bra bara jag rör mig litegrann. En halvtimmes promenad kan vara nog. Inser ju själv att jag inte kommer att träna varje varje dag, men jag vill ändå öka lite mot tidigare. Lyckan då när vår nya tv då visar sig ha en tränings-app med träningspass, från 10-30 minuter långa. Drog nyss av ett halvtimmes långt yoga-pass med fokus på ben och röv. Jag blev svettig, anfådd och svor åt tvn ett par gånger. Och mina ben är möra. Så plötsligt har jag större hopp om att kunna röra på mig mer, om det så är framför dumburken, plus att jag älskar vår nya, dyra tv än mer. Snajdiga funktioner som wifi kostar, men visar sig vara värt det så att säga. Undrar om jag har träningsvärk imorgon?

3 kommentarer:

nostalgifabriken sa...

förut tränade jag tre gånger i veckan men kände att jag aldrig gjorde annat på vardagkvällarna än att träna. för ett år sedan ändrade jag taktik. nu tränar jag ett pass i vecka och går på morgonen till slussen varje dag (20 minuter) och går hela vägen hem (1 timme). bästa jag har gjort i hela mitt liv! skakar av mig jobbet helt på den timmen det tar att gå hem och hinner dessutom tänka massa andra smarta (eh) tankar.

Johanna sa...

Haha, vilken fantastiskt bra funktion!

egoistiska egon sa...

Emma: Det är lite så jag tänker också. Jag VILL röra på mig varje dag, men samtidigt inte behöva anpassa mig efter pass/ta upp varje kväll. Borde börja promenera mer, men har så jävla mycket att släpa på varje dag.

Johanna: Eller hur? Framtiden ftw.