tisdag, januari 24, 2012

konversation mellan mig och min kille, del hundratjugoåtta.

K: Vi har varit tillsammans länge nu!
Jag: Ja! Sex och ett halvt år snart.
K: Det är fan länge.
Jag: Pappa frågade mig vad jag önskar mig i trettioårspresent, men jag vet faktiskt inte. Skitsvårt!
K: Ja. Undrar vad jag önskar mig?
Jag: Du har ju redan fyllt trettio?
K: Jo, men jag tänkte att om jag tänker på vad jag skulle önska mig så kanske jag kommer på något du kan önska dig. Jag önskar mig ett körkort!
Jag: Men det hjälper ju inte mig, jag har ju redan körkort.
K: I och för sig. Undrar vad jag ska ge dig? Jag kan ge dig sex år till, att vi är tillsammans i sex år till!
Jag: Bara sex år?
K: Men det blir ju roligare så, att ge lite i taget. Sen får du sex år till sen när de tar slut.


Idag är det exakt sju år sen vi träffades första gången.

2 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Det är värt att fira tycker jag. fast du får nog försöka önska dig nåt mer ;) nu när du har chansen menar jag.

Sofia sa...

Haha! A (som är 5 år yngre än mig) talade om för mig för flera år sen att vi skulle vara ihop tills jag blev 40. Sen skulle han bara bli mer och mer gubbsnygg medan jag blev tant och då kunde jag ju glömma att ha honom som loverboy. Jag fick förvisso 10 år men utan förlängningsgaranti.
Surt sa räven.