torsdag, december 01, 2011

gårdagens märkligaste.

1. Att två tjejer, max tjugofem, kliver in i hissen på jobbet med gigantiska överläppar och startar diskussionen hur de ska kunna förklara för sina pojkvänner att de nu är 1500 kronor fattigare och har svullna överläppar utan att behöva berätta om läppinjektionen. X kommer döda mig var bland det sista jag hörde.

2. Att jag står och sippar på ett glas champagne tillsammans med mina kollegor inför en stor middag och hör ett Ursäkta, kan vi komma förbi här? bakom min rygg, kliver åt sidan och förväntar mig att en eller ett par personer ska tassa förbi. Men istället kommer kameramän, fotografer och halva Stockholms journalistkår förbirusande samtidigt som de försöker få bilder och kommentarer från någon uppenbart mycket viktig person som också traskar förbi mig. Det passade inte riktigt in i mingelstämningen.

Inga kommentarer: