tisdag, november 29, 2011

kommunikation.

Mamma gillar inte att skriva sms, men gillar att få. Så jag skriver och får ofta svaret "Mailar" och sen får jag ett mail med svar. Funkar ju det med! Ungefär som när jag tappade rösten efter att ha bott och jobbat en vecka i Stockholm. Året var 2001 och jag vaknade av mitt försök att prata i sömnen men inga ord kom fram. Jag var alltså inte ens hes, rösten hade totalt försvunnit. Hade ingen aning om hur jag skulle sjukanmäla mig. Enda sättet var nämligen att ringa till en telefonsvarare. Tänkte att mamma kunde göra det, men hon hade varken mail eller mobil på den tiden, och jag kunde ju inte ringa henne eftersom jag *trumvirvel* inte hade någon röst. Så jag fick skicka sms eller mail till min brorsa. Som ringde mamma och högläste vad jag skrivit. Hon sjukanmälde mig och vi fortsatte kommunicera sådär ett tag eftersom hon ringde runt och letade info om hur man egentligen behandlar en tappad röst. Mamma ringde mig, pratade non stop en stund, jag mailade mitt svar till brorsan som ringde mamma, som sen återigen ringde mig. Runt runt runt. Ändå ganska fint att vi nu iaf kapat det här ledet med att behöva blanda in tredje part om något liknande skulle hända.

2 kommentarer:

anydaynow sa...

Haha, fantastiskt! Tur att det inte var innan email/mobiltelefonernas tid iaf. Tänk om du varor tvungen att skicka brev!

Sus sa...

Haha. Kul!

jag har faktiskt varit med om det jag med... och då sms´ade jag till jobbet om att jag inte kunde jobba och det enda de reagerade på var att man måste ringa in och sjukanmäla sig inte via sms. Hmrf.
De ringde upp och sa det åt mig och jag kraxade till svar. De avslutade nåt med att "så du vet till nästa gång"... Snacka om att missa pointen. ;)