söndag, september 04, 2011

lördag.

Klockan ringde kvart i tio. Snoozade en gång innan jag skuffade på K. Hatar att ställa klockan på helgen, men om jag inte gör det missar jag yoga-passet. K gick upp och gjorde frukost till mig, precis som han gör varje helg. Åt frukost och gick till yogan. Jag hade så ont i ryggen att jag fick panik av uppvärmningen och flyttade runt kroppen trots att alla andra satt stilla. Det släppte, som alltid, efter passet. Åt en avocadomacka hemma, drack latte på balkongen, duschade. Gick till L och lånade bilen och körde till Barkarby. Det är lite lätt störigt att vi bor väldigt nära Barkarby men inte kan ta oss dit utan bil. Eller det går ju så klart, men då blir det buss-pendeltåg-buss enkel väg. Köpte jeans på Outleten. 400 spänn för ett par Whyred som var långa nog åt mina giraffben. Samlade mod inför Ikea. Överlevde! Hittade en soffa på kuppen som jag tror vi ska köpa. Den vi har nu är den jag köpte för snart tio år sen. Börjar bli lite sliten. Provlåg sängar men fattade ingenting av deras sängsystem. Köpa ny säng känns verkligen som en plåga. Men vi måste. Börjat inse att vår 140-säng gör att både jag och K sover jävligt illa. Eller snarare, sover en illa sover båda illa. Rattade bilen till Coop och storhandlade inför hösten. Toalettpapper, hushållspapper, tvättmedel, diskmedel, schampoo, tvål. Allt det där som är avskyvärt att släpa en kilometer i höstrusk. Lassade ur en fullproppad bil och parkerade. Insåg återigen att jag är helt värdelös på att fickparkera. Sist jag gjorde det försökte jag i tio minuter innan jag vrålandes bad K att lämna bilen för att låta mig försöka i fred. Den här gången försökte jag helt själv. Gick sådär, men funkade. L&E kom ungefär tre minuter efter att jag klev in genom dörren igen. Grillade på balkongen, spelade spel och åt mängder med vindruvor. Och så Wordfeud. Nu sova. I morgon ska jag inte göra någonting, vilket innebär att jag hoppas jag hinner plantera om blommor, läsa minst hundra sidor, laga matlådor och promenera. Vi får la se.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Låter som en go lördag. Och jag älskar såna där oplanerade söndagar, när man ändå vet exakt vad man vill dona med. Älskar att dona helt enkelt.

Just nu är jag på väg till sommarstugan från min kusins 40-årsfest, sitter i bil med mina föräldrar. Vi är lite osäkra på vägen och det är kolsvart ute, mensåatte. Fram kommer vi nog! Jag kör bloggrundan på iphonen så länge :)

egoistiska egon sa...

Men vad mysigt med bil mitt i natten! Kör försiktigt och hoppas ni hittar.