måndag, september 05, 2011

blocket love.

Har sålt grejer på blocket för första gången i mitt liv. Det var ju skitkul! Helskotta vad populär jag varit det senaste dygnet. Det slutade med att folk sms:ade Jag ger flera hundra extra bara den blir min! men eftersom jag är en god människa fick de som tingade först köpa. Lika värt att bara få bort möblerna som att tjäna en hundralapp extra. Nu går jag omkring och funderar på vad vi mer kan sälja, bara för att. Hetaste tipset är en åtta år gammal hörnbäddsoffa som är så sliten att det gått hål på tyget. Känns sådär, trots allt.

8 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Jag vet. Man går nästan in i ett rus. Glor sig vilt omkring och undrar om det inte går att sälja tvn, lampan, makaronerna och maken.

Johanna sa...

Jag VET, det är ju helt fantastiskt kul. Jag har sålt av grejer på Tradera nyss, hur kul som helst att sitta och se dem slåss om min gamla juicemaskin.

Vad sålde du för något, som blev sådär poppis?

egoistiska egon sa...

Tradera har jag inte vågat mig på ännu! Sålde ett fint köksbord - det var helt sjukt poppis. Även ett skrivbord till vrakpris.

Lala sa...

Blocket är så mycket bättre och enklare än Tradera (tycker jag)! Oftast kommer folk och hämtar själva och det går fort att bli av med! = Kanon! Tradera krävs en hel del jobb bakom och tar sån tiiid med uträkning av porto, packning, postning osv..hu!

Erika sa...

Jag sålde saker på blocket för 3000 spänn på en eftermiddag! La upp annonserna på söndag morgon. Innan middagen var allting borta. Otroligt!

egoistiska egon sa...

Lala - Lite så jag tänker också. Känns så komplicerat.

Erika - Hoppsan! Vad sålde du?

Erika sa...

Möbler från min förra lght som jag bara hade i förrådet, typ stolar, en skohylla och så en snowboard som var typ 10 år gammal och oslipad samt några hästgrejer. Säljer av lite hästprylar då och då när jag behöver cash haha. Har ett enormt lager!

anydaynow sa...

Blocket är fantastiskt! Sålde av hela mitt möblemang när jag flyttade tillbaka till Australien för några år sedan, hur smidigt som helst.

Det roliga är att det alltid är de otippade sakerna som är mest poppis också - i mitt fall en ful gammal Billy-bokhylla som tydligen inte längre tillverkas i just d måtten. Folk var som tokiga, budade över varandra och undrade om de kunde köpa separata hyllplan. Haha!