torsdag, juni 02, 2011

torsdag.

Klockan 06.00 ringde klockan och den gamla vanliga morgonångesten över att behöva gå upp infann sig på ungefär två sekunder. Sen skärpte hjärnan till sig och insåg att det ju var RÖD torsdag vilket betyder att jag kunde sova precis hur länge jag ville. Haha! Det blev till klockan 10.30. Några timmar senare drattade vänner in med frukt och choklad i mängder och vi korkade upp bubblet från kylskåpet. Sen satt vi på balkongen precis hela dagen, förutom en timme eller så då det blåste så mycket att fulla vinglas höll på att välta. Jag älskar lediga torsdagar, mina vänner och vår balkong. Choklad är också himla fint, men jag råkade äta den med mjölk i och magen mådde ju sisådär efteråt. Gick dock över lika fort som det gick att smocka i sig chokladen.

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

Tack själv. Och tack solen. Tack!