måndag, juni 06, 2011

gissa vilken jag valde.

Var nyss i affären och shoppade mat. En femåring (?) stirrade på mig och mina bröst som att jag vore spritt språngande näck, men det var inte konstigare än en långklänning där mina bh-band syntes. I alla fall, skulle bland annat köpa bacon. Valde mellan ekologisk bacon med ursprung från "Danmark och Tyskland" eller icke ekologisk bacon från Sverige. Att hitta ekologisk bacon från Sverige gick alltså inte ens på ett gigantiskt Coop Forum. Får mig att tvivla på att det ens finns, men det borde ju finnas. Eller?

8 kommentarer:

Jonna sa...

WTF? Är inte Scans ekologiska bacon svenskt? Jag trodde bara de sålde svenskt kött. *lurad*

egoistiska egon sa...

Kan inte svära på att det var Scans ekologiska jag kollade på, men det var det enda ekologiska som de hade. Ska dubbelkolla detta.

Jonna sa...

Kanske Änglamark? Jag fick för mig att de hade flera märken att välja på och att det var icke-svenskt kött i alla. Kanske läser jag din blogg som fan läser bibeln.

egoistiska egon sa...

Lovar att dubbelkolla detta och återkomma. Viktig fråga!

Johanna sa...

Men vad sjukt. Det är synd att det ska vara så förjordat svårt att "välja rätt", men måste ibland välja mellan rättvisemärkt, ekologiskt ELLER närproducerat. Sjukt. Så himla mycket att ta ställning till.

egoistiska egon sa...

I know. Blev lite glad då jag hittade ekologisk sparris från Gotland iaf.

Jonna sa...

Ok, eko-tomater från spanien eller svenska icke-eko?

egoistiska egon sa...

Svenska icke-eko.