tisdag, maj 17, 2011

maten på bilden har ingenting med saken att göra.


Lyssnade på Linns smarta tips inför Prag-resan och googlade mig fram till någon tjusig fras om vad jag inte kan äta som jag därefter skrev ner på en lapp. Det var ett himla fint komplement till mitt bländvita leende och frasen "I'm allergic to milk and wheat", och jag fick bara bra mat. Förutom att jag inte kunde äta schnitzel då. Och förutom på flygplatsen där vi åt den dyraste och äckligaste maten på hela resan. Eller, det var typ äckligast på flera år. Var ytterst nära att fräsa ilska över servitören men jag var så arg att jag inte fick ur mig något. Och det är ju inte ens säkert att han hade fattat ändå, strax innan dess hade vi nämligen haft den här konversationen:
- I'm allergic to milk and wheat
- Butter ok yes?
- No, butter is not ok.
- Yes?
- No!
- Ok!

1 kommentar:

Duktiga Tjejen sa...

Gud vad jag känner igen mig! Som jag när jag t.ex. bodde i Spanien hände detta JÄMT:

-Har ni något UTAN kött?
-Ja, vi har skinka...