söndag, januari 16, 2011

varför ändra ett vinnande koncept?

Har jag berättat att jag har haft samma frisör sen jag var fjorton år? Det kanske jag har, men väl värt att upprepa. Det är alltså halva livet. Halva livet! Galet. Men nu har jag inte varit där sen augusti eftersom jag helt enkelt inte haft tid. Hon blev chockad över hur mycket mitt hår växt sen vi sågs sist. Jag fick som vanligt frågan Jaha, vad ska vi göra idag då? och jag svarade som vanligt Jag vet inte riktigt. Alla andra gånger brukar vi diskutera oss fram till något vettigt men den här gången sa fick jag bara veta att Då gör vi såhär, jag tar av till axlarna ungefär så att du fortfarande har långt hår men inte så förbannat långt som du har nu. Och så kapade hon femton centimeter hår på en kvart och vips så var jag snygg igen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, jag ÄLSKAR när frisörer tar kommandot så där och det blir skitsnyggt, fast man aldrig i livet skulle föreslagit det själv. Hatar i och för sig när det blir skitfult.

egoistiska egon sa...

Ja det kräver ju lite tillit till frisören så att säga.