onsdag, november 10, 2010

trettonde frågan.

Om du inte jobbade med det du jobbar med nu – vad skulle du göra då?
Jag tror nog att jag i slutändan ändå skulle ha hamnat någonstans i krokarna av där jag är nu, men om jag tänker HELT outside the famous box så har jag alltid haft en dröm om att ha en liten butik. Vad jag ska kränga där är dock inte riktigt bestämt. Skulle gärna vilja kränga växter, men jag har ju faktiskt inte speciellt gröna fingrar. Ibland funderar jag också på vad som hade hänt om jag hade struntat i prestationsångest och kunnat slå bort alla konstiga kommentarer och vågat testa pappas fotspår: konst. Inte för att jag hade blivit konstnär, men jag hade kanske hamnat på en än mer kreativ bana än vad jag är idag.

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Jag har en kund som hoppade av sitt producentjobb och köpte en bokhandel. Plötsligt såg jag klart!

egoistiska egon sa...

Men åh! Kombinerad bokhandel (bara bra böcker) och växter och så får K kränga latte och kakor.