tisdag, september 14, 2010

new york: dag tre.


Tredje dagen var ingen bra fotodag, men det är går mycket bra att ha en fin dag i New York ändå. Våra fötter var mer eller mindre döda efter maratonpromenerandet dagen före, så vi inledde med pedikyr och manikyr (för första gången för min del). Jag tror att tjejen som fixade mina naglar tyckte det var extra roligt eftersom de var i så dåligt skick. Typ som att det är roligare att dammsuga när det är grushögar på golvet. Sen åkte vi till Soho för shopping vilket inte var så smart eftersom det var Labour day och varenda jävel skulle shoppa.

Vi satte oss på café istället och pustade. Jag hade spanat in kändis på stället bredvid och skickat sms till Beatrix Vnunk och fått svaret Gabriel Byrne. Så tar jag en (1) bild när Linda var på toa. Rakt upp och ner rakt ut genom ingången. Då går karln förbi! Så Beatrix, denna bild är till dig.


Sen trängdes vi bland alla människor och shoppade lite ändå. Åkte tillbaka till Hangawi-restaurangen men ägaren påstår återigen Closed for renovation, come back tomorrow! och vi fnyser om att det sa han ju igår? Maybe tomorrow, maybe day after. Men det fanns tydligen en systerrestaurang några kvarter bredvid så vi gick dit. Åt sushi. Vegetariska rullar med avokado och sparris. Så. Jävla. Gott. Till det fick vi in bästa flaskan vitt vin och allt var så jävla gött att vi bara fnissade och kunde knappt äta. Drömmer fortfarande om den där sushin. Francia är stället. Sushi. Avokado och sparris. KOM IHÅG!

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Tack snälla, snälla! Du är pålitlig du! Puss.

egoistiska egon sa...

Linda: Justja! Ja och jag hittade det på sajten sen. Googlade till och med, men verkar svårt att få fatt på. Kanske finns på ngn restaurang? Hrm.

Beatrix: Så lite så.