tisdag, september 28, 2010

det där som firades förra veckan.

Jo, jag har ju fått ett nytt jobb. Eller inte nyttnytt jobb, men ny tjänst på min nuvarande arbetsplats. När jag började här, en vecka innan (!) jag tog min examen för drygt tre år sedan, var det drömjobbet att jobba som webbredaktör på ett roligt företag och det var ett sånt jobb jag fick. Men nu är drömjobbet något annat, och jag är faktiskt oerhört tacksam och glad att jag får chansen att ha mitt nya drömjobb på samma arbetsplats. Nya drömjobbet har en konstig titel, men enkelt förklarat är jag nu manager för sociala medier, pr och epostmarknadsföring i sex länder i norra Europa. Prestationsångesten har redan satt in, stressen är på topp eftersom jag just nu sköter mitt gamla jobb och påbörjat det nya samtidigt och folk är sjuka eller på semester eller bara förvirrade och hej och hå. Samtidigt är det skitroligt. Det är det här jag vill göra, jag gick från att ha varit ganska avtrubbad jobbmässigt till att bli sprudlande glad över en natt. Det känns fint. Det är fint! Och samtidigt: stressen. Producerar som en liten gnu, tänker inte på annat än jobb och har knappt ro att sätta mig ner och läsa en bok. Men det här blir bra. Jag tror det blir skitbra. (pepparpeppar)

8 kommentarer:

inte skyldig sa...

Så jävla coolt! PS. Kan jag få ditt gamla jobb? Jag är jättebra på sociala medier och sånt. DS.

Matilda sa...

Åh så roligt! Grattis grattis!
Och dina pepparpeppar kan du nog kasta iväg. Du kommer garanterat klara det galant. Har inga tvivel alls.

It´s all about me sa...

återigen - GRATTIS! Låter som ett jävligt bra jobb. Snacka om att jobba upp sig fort! Bra jobbat!

egoistiska egon sa...

inte skyldig: min gamla tjänst tar de tyvärr bort, eller vi var två och nu blir det bara en...

alla - tack!

Haren sa...

Roligt! Du är duktig du.

nostalgifabriken sa...

åh, så himla roligt! och du är så himla värd det. grattis grattis!

egoistiska egon sa...

Tack fina ni!

Colombialiv sa...

Grattis, vad kul!