måndag, juni 07, 2010

och så räcker tidskriften länge länge länge.

Har börjat läsa senaste numret av Magasinet Filter. Först läste jag det långa reportaget om Bingo och Katrin och blev mest fascinerad och lite lätt provocerad. Sen läste jag om Ernst Kirchsteiger och tänkte att jag måste blogga om citatet "Det är en liten arbetarkommun. Det är tryggt men förlamande när rätt och fel redan är klargjort. Ribban för att vara märkvärdig ligger lågt" tillsammans med min egen kommentar om varför jag drog från landet till Stockholm dagen efter studenten. Så läste jag om vägglöss och en person som forskar om dem eftersom "Jag blev fascinerad av deras fortplantning. Vägglössen använder sig av så kallad traumatisk inseminering. Hanarnas penis är vass och spetsig och de sticker in den genom skalet på honans mage." Därefter gick jag från den traumatiska insemineringen till intervjun med meteorologen Åsa Rasmussen. Jag minns fortfarande hennes första sändning. Det var SVT Morgon och hon var så nervös så hon skakade och hade märkligt fula kläder. Nu ska jag borsta tänderna och läsa om Sven Bertil Taube, Lasse Hallström och Friskis & Svettis och alla andra reportage, intervjuer och notiser. Ibland är Filter skit, ibland är det smått makalöst bra.

2 kommentarer:

ina sa...

har också köpt det senaste numret och kan inte bestämma mig om jag älskar det eller om jag hmm inte vet om det är bra..

egoistiska egon sa...

än så länge gillar jag det! men det blir väl så när de kör med övergripande teman (som man knappt märker ibland) - antingen gillar man det eller så inte.