måndag, april 05, 2010

säg hej till Raketen.


Vi har lärt känna Raketen i helgen. Raketen är vår hyrbil som tagit oss runt på en miniroadtrip där vi besökt släkt och vänner. Bokade en biltyp WV Golf och hade redan kommit på ett smeknamn för helgen, Gålfn, när uthyrningskillen frågade Vill du inte ha en roligare bil istället? Spritt ny, hämtade den igår och den har gått en mil. Okejdå! Fick till och med välja färg. Fast först var jag livrädd eftersom den ser så jävla snabb ut, typ som att den själv skulle accelerera upp till 300 knyck och köra ihjäl oss bara för att. Sen tyckte jag mest den var krånglig eftersom det finns hundrasjuttiotvå inställningar på allt. Till exempel tog det mig fyra försök, en instruktionsbok och två medhjälpare för att fatta hur man satte på helljuset. Starta bilen görs genom en knapptryckning. Känns väldigt märkligt, jag är van vid att köra krasslig Volvo 240. Men vi blev mer och mer kompisar under helgens gång och idag kände jag nästan kärlek då jag startade bilen och insåg att vindrutetorkarna automatiskt känner av om de behöver aktiveras och hur mycket. Herregud en sån jävla SMART bil! I morgon ska Raketen lämnas tillbaka och livet återgå till det normala igen, men jag saknar livet med bil redan. Skulle vi vilja köpa Raketen har jag precis googlat upp att det kostar oss cirka 250 000:- vilket ju verkligen känns som hittat. Nej.

4 kommentarer:

Erica sa...

jisses vilket vrålåk! :) Vad händer härnäst med bilarna? - ubåt a´la James Bond :)???

egoistiska egon sa...

Haha, ja det vore ju något...

It´s all about me sa...

Nästa grej hoppas jag är att de blir små åkande reningsverk som tar in smutsig luft som bränsle och släpper ut ren :D

Livet med bil är så sjukt lyxigt; de få gånger vi hyr bil känns som en helt annan värld, även om det inte är vrålåk som den där (men ändå rätt nya bilar...).

egoistiska egon sa...

Ja det är verkligen lyxigt! Men dyrt. Är väldigt sugen på att skaffa bil, men det känns för dyrt i längden för lite lyx. Vi håller oss nog till hyrbil en stund till iaf...