fredag, mars 26, 2010

best of lunarstorm - 26 mars 2003.

Fick för mig att börja kolla vad jag gjorde det här datumet för si eller så många år sedan genom att kolla mina gamla dagboksinlägg på Lunarstorm. Hittade en hel del fina grejer, bland annat den här dialogen mellan mig och Linda som jag skrev om för exakt 7 år sedan:

Konsten att köpa byxor.
E: Linda, de här byxorna satt ju ganska bra.

L: Oj. De satt väldigt bra.

E: Jag kan inte köpa nya byxor. Jag köpte nya byxor för 2,5vecka sen.

L: Nej du kan inte köpa nya byxor.

E: Nej.

L: Du vill inte höra det här, men jag har aldrig sett ett par byxor sitta så bra på någon som de där.

E: Tack.

L: Varsågod. Det är sant.

E: Jag kanske kan köpa dem sen.

L: Ja, imorgon kanske.

E: Precis. Finns det fler i min storlek?

L: Nej, det finns bara ett par.

E: Jaha. Men jag kan inte köpa ett par till byxor.

L: Nej. 

E: Men imorgon kanske.

L: Ja, imorgon kanske.

E: Men då finns de kanske inte kvar?

L: Nej, antagligen inte. Dom där är sydda för dig. Bara för dig.

E: Det finns ingen möjlighet att jag kan låta bli att köpa dom här.

L: Det finns verkligen ingen möjlighet.

E: Men om jag tar dom på öppet köp, som alltid, så kan jag ju fundera.

L: Ja, du kan ju låtsas.

E: Precis.

L: Du kommer aldrig kunna lämna tillbaka dom.

E: Nej. Aldrig någonsin. 

L: Då går vi och betalar då.



(Tror jag ska göra lite fler inlägg från den gamla goda Lunarstorm-tiden framöver, det här var ju skitkul!)

5 kommentarer:

It´s all about me sa...

Ja, det är skitkul med gamla återblickar sådär - har också haft med sånna i min blogg från Lunarstorm tidigare (med exakt samma datum fast X antal år tidigare)! Fler lär det bli...

Ps. har du kvar byxorna? :)

egoistiska egon sa...

Ja det är ju knappast ngn unik tanke, men vilka blogguppslag är det egentligen?

Nä, jag fick slänga dem när de gick sönder. Men jag använde dem länge och mkt! Bra köp alltså :)

Matilda sa...

Åh, jag skulle också vilja ha kvar min Lunarstormdagbok. Men när jag slutade hänga där tänkte jag inte på att kontot skulle tas bort om jag var inloggad för sällan.
Så där försvann typ flera år av mitt liv. Poff. =(
Jag minns att jag hette Mian i alla fall, av någon konstig anledning. =)

egoistiska egon sa...

Nä jag var klok nog att spara ner allt i omgångar. Men FAN vad tid det tog, helt absurt att det inte gick att exportera saker...

egoistiska egon sa...

Jag vet. Det är SJUKT.