måndag, januari 25, 2010

lite besviken över att glasögonen inte längre är röda och gröna.

Vi såg Avatar igår. Det var första gången jag såg en film i 3D och visst var det ballt även om mina ögon tyckte det var lite jobbigt. Men mest impad var jag nog av trailern för Alice in Wonderland som jag bara må-å-å-åste se i 3D. Storyn i Avtar var väl däremot inget nytänk direkt. Har läst igenom ett antal recensioner såhär i efterhand och de flesta verkar helt lyriska över filmen och då främst den banbrytande tekniken. Och visst, som sagt, det var häftigt. Men rätt teknik gör inte en hel film. Min kille sa det så klokt efteråt: En bra film måste man prata om efteråt och nu har jag inte så mycket att säga. För övrigt grät tjejen bredvid sig igenom hela filmen. Oklart varför.

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Inte skit, men inte jättebra. Så.

Emmy sa...

Angående rubriken: Blev också förvånansvärt besviken sist jag gick på 3D. Numera ser brillorna ut som sånna där solglasögon som man kan köpa vid kassan på Statoil. Väldigt ospexigt.

egoistiska egon sa...

Eller hur? Inte spännande alls.