lördag, november 14, 2009

skulle gissa att vi hinner med två eller tre.

I torsdags var vi på förhandsvisning av Shrink (helt ok film, bra om man gillar Kevin Spacey) och fick bland annat årskort till Stockholms Filmfestival på köpet. Dessutom hade jag tidigare på dagen, helt ovetandes om att man behöver just ett medlemskort för att kunna se filmerna på festivalen, vunnit två biobiljetter till festivalen. Sicket urbra sammanträffande! Men då är ju frågan vilka filmer man ska se? Det finns ju ett par tre filmer att välja på så att säga, närmare bestämt 180 stycken. Under perioden festivalen pågår ska jag dessutom hinna med tre dagar i London och lite annat som innebär icke-bio-möjlighet. Hjälp?

6 kommentarer:

It´s all about me sa...

Det är faktiskt första året på länge nu jag inte har filmfestivalskort, eller, de tre senaste åren har jag haft (sen jag träffade M). Mysigt värre.

Shrink har jag velat se ett tag, Kevin Spacey är ju helt ok!

Härligt att vinna biljetter till filmfestivalen, bra där!

egoistiska egon sa...

Du har inte spanat in några filmer du skulle vilja se då, om du hade gått det här året? (Förutom Shrink)

Ivana sa...

Jag har inga råd utan sitter bara här och är avundsjuk på dig som ska på Stockholms filmfestival. Jag vill ha recension på alla filmer du hinner med! :)

egoistiska egon sa...

Men du får komma ner till Sthlm då! Lovar att berätta om filmerna jag ser, men jag tror inte det blir så många, för att vara ärlig...

HannaElin79 sa...

Jag har köpt biljetter till "Den fantastiska räven", "Up in the air" och "Gordos". kan tyvärr inte gå så mycket i veckorna.. ahde verkligen velat se "The Road" men slutsåld :(

egoistiska egon sa...

också funderat på "up in the air", men inte bokat än. antar att man lär göra det asap :( ska kolla in dina andra tips också. tack!