tisdag, november 10, 2009

resultatfleece i mitt hjärta.

En gång i tiden jobbade jag på ett företag som gav bort produkter med företagsnamnet på i julklapp till de anställda. Ett år fick vi fleecetröjor. Jag var snabb som en iller och haffade en i den eftertraktade storleken small. I denna lilla storlek rymdes jag plus ett par stora bylsiga tröjor utan minsta problem. Perfekt för den som fryser mycket och ofta. Det här var julen 2002. Sedan dess har jag burit min fleecetröja hemma varje dag med undantag för ett par sommarmånader per år. Det är världens bästa plagg och jag är tveksam om jag skulle ha överlevt alla dessa år utan min fleecetröja. Älskar min resultatfleece!

Och här skulle egentligen blogginlägget vara slut. Skrev det på tunnelbanan hem idag då jag frös och längtade hem till fleecen. Men när jag kom hem hittade jag den inte. Fick en svag men otäck minnesbild att jag inte kunde hitta den igår heller. Letade överallt där jag brukar dumpa kläder. På toaletten, i hallen, i garderoben, i soffan, under sängen, bredvid sängen och i tvättkorgen.
Ingenstans.
Borta.
Det känns inte alls kul.


Uppdatering: JAG HAR HITTAT DEN!!!!!!! I lådan med träningskläder. Ologiskt.

7 kommentarer:

Weronica sa...

FYYYYY, vilken känsla när man inte hittar det man skall ha. Ännu mindre om det är något man gillar extra mycket. Synd du inte hade bild på den :)

egoistiska egon sa...

Ja! Jag hade ju faktiskt tänkt illustrera med en bild, men när den försvann så gick det ju icke. Men kommer att lägga upp en senare idag (antagligen). ;)

Kristine sa...

Åå, fleece som ger så obehaglig värme. Jag är nog ensam i världen om att tycka det.

egoistiska egon sa...

Obehaglig värme? Hur då?

Jag förstår folk som tycker det är otrevligt att ha fleece direkt inpå kroppen - det tycker jag med. Men med en långärmad tröja under ger fleecen den perfekta värmen. Iaf för mig.

egoistiska egon sa...

Min är också noppig och jävlig och alldeles alldeles underbar.

Kristine sa...

Jag vet inte vad det är, men det känns inte bra. Det hjälper inte att ha långärmad under. Kanske har jag någon allergi :) Men grattis åt hittandet i alla fall!

egoistiska egon sa...

Haha. Jag tror på allergi.
Tack!