onsdag, november 25, 2009

den enda trösten är väl att det hade varit lika jävligt om jag tagit taxi.

I söndags försökte jag vara en mycket duktig anställd. Jag tänkte spara pengar till företaget genom att ta flygbussen istället för Arlanda Express. Det höll på att kosta mig all vett och sans. Självklart inträffade en trafikolycka och alla fyra filerna stod i stort sett still. I 40 minuter. Lätt panik. Och det är som vanligt ovissheten som är det värsta. Hade jag bara vetat direkt att jag skulle missa flyget så hade jag ju kunnat börja styra upp åtgärdsplaner. Men att sitta där på en buss med en skrikande unge med tillhörande skrikande mamma på sätet bakom och inte ha den blekaste jävla aning om trafiken ska börja rulla om en halv minut eller om två timmar är hjärtklappsgråtfärdigsjobbigt gånger sjutton. Men chauffören var en smart kille och lyckades via några småvägar lirka oss till Arlanda. Och jag hann med flyget. Och gå på toaletten.

4 kommentarer:

Weronica sa...

USCH. Fy fan vad jobbigt att inte veta som du säger. Var med om det förra veckan på t banan. Totalt stopp mellan två stationer. Några ungar hade hoppat in och dragit i nödbromsen och börjar tagga utsidan med sprayfärg och kasta stenar. VI stod stilla 30 min och ingen kunde gå av eller visste hur länge vi skulle sitta där. Alla fick vänta till polisen kom. HERREGUUUUD. Men lite värre när man har ett flyg att passa ja.

egoistiska egon sa...

Ja, ovissheten kan ju få en GALEN!

It´s all about me sa...

Ja, ursh! Själv åkte jag taxi till flygplatsen i torsdags :0

Tänker lite på den timmen (enochenhalv?) när vi satt fast på pendeln vid Sumpan eftersom vi hade KÖRT PÅ EN INDIVID, och alla satt där inne (i fullsatt tåg dessutom, flera stod upp) och tittade på när de letade kroppsdelar utanför. Ytterst obehagligt... SKÖNT att du hann med flyget!!! Just att flyga är alltid ett sånt stort stressmoment!

Hur var det i England sedan då?

egoistiska egon sa...

Ja, hade jag tagit taxi hade jag ju också fastnat, tyvärr.

Diskuterade just det där med att ta tåget istället igår på jobbet, och då sa just en fd flygvärdinna att det händer ju ganska ofta att folk hoppar framför arlanda express och då tar det sjuuuukt lång tid. Utöver det hemska :(