söndag, oktober 04, 2009

antar att "måttlig mängd" av allt alltid är det bästa, men det är ju inte alls kul att fantisera om.

Vi bestämde oss för att ha en helt datorfri dag idag. Det fungerade till klockan 16. Men fram tills dess hade vi hunnit med att baka kakor, läsa alla delar i SvD, rensa garderoben, möblera om i gardroben, sortera ihop 3 verktygslådor till 2, bli irriterad och sen glada igen, slänga massor av saker, sätta upp en lampa, äta lunch med kakor till efterätt, läsa lite, sätta upp en tavla och dammsuga. Starkt jobbat och läskigt effektivt på en och samma gång. Hur mycket skulle man inte få gjort utan datorn? Men hur jävla trist och oinsprirerande skulle livet vara? Plus att jag skulle vara arbetslös. Trist var ordet.

2 kommentarer:

Emmama sa...

Håller med om att det skulle vara såååå tråkigt men jag skulle onekligen behöva bli bättre på att vara ifrån datorn mer. Känner mig liiiiite besatt..

egoistiska egon sa...

Ja, jag brukar försöka sätta lite regler iaf. Typ en tidsgräns eller att jag måste göra det och det först, sen data ;) Eller bara sitta vid datorn när jag faktiskt har ngt att göra där, inte bara slösurfa...