tisdag, september 29, 2009

hört efter killinggängets föreställning.

- Alltså jag gillar ju inte kultur och så...
- Film är mycket mer på riktigt. Jag gillar inte när de låtsas hälla ut kaffe liksom. Det är inte min grej.
- Nä, det här hade man kunna vara utan.
- Gå på en riktig bra film på bio alltså, det är så jävla roligt!
- Film är ett roligare medie. Teater känns så förlegat. Jag fattar ju att det var kul på typ Shakespears tid, men nu...

Kämpade febrilt med att komma på något vettigt att säga istället för att bara låtsas titta i taket, men det gick bara runt i skallen på mig. Så fort jag kom däifrån kom jag självklart på att jag borde ha lett mitt finaste tillgjorda leende och frågat vänligt Ursäkta, men vad hade du förväntat dig när du bokade en biljett till en föreställning på Dramaten?

6 kommentarer:

It´s all about me sa...

1) Hur kan man inte gilla kultur?
2) Hur kan man säga att FILM är mer "på riktigt"?
Haha, vilka puckon!
Typ allt i vårt samhälle är en del av kulturen... från hur man pratar till vad an äter...och om något är mer äkta är det ju teater! Inga specialeffekter eller klippningar!

egoistiska egon sa...

Precis.

Beatrix Vnunk sa...

Va!? Hahahaha. Sånt har jag inte hört sen jag var 16! Nu är det närmast tvärtom. Jag vet egentligen inte vilket som är värre förvisso...?

Hur var föreställningen förresten? Ska jag ha ångest över att jag tackade nej till biljetter.

Du och jag har för övrigt lite finkultur att ta tag i här hemma. Snart, tycker jag.

egoistiska egon sa...

Nä, jag visste liksom inte riktigt var jag skulle ta vägen när det bara hoppade saker ur munnen på henne...! Men som sagt, det finns ju lika illa åt andra hållet också.

Ja! Snart! Är det färdigrenoverat hemma nu? Inte för att vi inte kan kolla iaf, men...

egoistiska egon sa...

Återkommer om föreställningen också!

Beatrix Vnunk sa...

Färdigrenoverat? Aldrig. Vi får nog titta ändå:D