måndag, september 28, 2009

converse är sisådärsnälla mot fötterna.


Mina stackars fötter! Tyckte de klarade sig okej i New York, kändes aldrig värre än den vanliga tröttheten i fötterna som dyker upp vid vistelser i storstäder. Men på planet hem hände något, retroaktivt. Det jag känt innan blev gånger sjutusen och de har ännu inte återhämtat sig. Är så vansinnigt trött i fotsulorna. Vill inte påstå att det gör ont, snarare känns det som att fötterna är utslitna. Som ett par strumpor med hål i. Inte blev det bättre av att jag invigde mina nya skor igår. Det slet lite på trampdynorna, minst sagt. Men lägligt nog har jag ett outnyttjat presentkort på Centralbadet, så på torsdag morgon får jag och de stackars fötterna pedikyr för första gången någonsin. Längtar. Mycket.

4 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Jag fick pedikyr för första gången i mitt liv på centralbadet för en månad sen. Jag känner att det kan bli en ny hobby!

egoistiska egon sa...

Ja! Vår nya gemensamma hobby?

Erica sa...

Akta så att du inte har början till hälsporre, gör förbenat ont och är väldigt vanligt om man går mkt och i fel skor..

egoistiska egon sa...

Tack, men jag tror inte det är ngn fara. Har som sagt var inte ont, är mest trött. Dessutom blir det lite bättre hela tiden, ska mest bli jääävligt skönt ;)