tisdag, juni 16, 2009

hata sladdar!


Från vänster till höger:

1. Sladd från förstärkare till dator för att kunna spotifya med bra ljud.
2. Laddare till ipod. Oklart varför den ligger där.
3. Sladd från tv till dator. Dock ej ikopplad, som synes. Används vid dvd-tittande då vi inte har någon dvd-spelare.
4. Sladd från tv till antenn som gör att vi kan se lite fler kanaler än ettan tvåan fyran. Antennen måste vara i fönstret för att vi ska kunna se kanalerna, därför måste sladden även gå tvärs över rummet. Om vi skulle vilja titta på femman måste antennen dessutom justeras lite. Vi måste öppna fönstret och hänga ut antennen en liten bit.

Skulle sitta fint med lite trådlöst.

7 kommentarer:

Ida sa...

Gah! Sådär ser det ut hos oss med. Hatar det.

får jag mata räven bakom ditt öra? sa...

Jag är med i er "Hata sladdar"-klubb!

egoistiska egon sa...

det känns fint att vi inte är ensamma!

Beatrix Vnunk sa...

Jag är ordförande!
...och det ser m-y-c-k-e-t värre ut hos oss. Hata-hata.


(ordverifiering: juver! Hahahaha)

It´s all about me sa...

Jag hatar oxå! Och om det såg ut hos mig som hos er skulle jag vara MER än nöjd, det är tusen gånger värre här, haha! Jag har hört om en sån där grej man kan lägga alla sladdar i så att de inte syns, men orkar aldrig kolla upp.

egoistiska egon sa...

beatrix: amen SJÄLVKLART! (om ordförande alltså)

IAAM: jo, vi har såna. dels såna "lister" man lägger sladdarna i längs väggarna, dels såna sladdvindor som man kan ha och klumpa ihop sladdarna i. Men såna här sladdar som är på bilden är ju liksom inte konstant på ett ställe. Sladd 1. växlar mellan dator och ipod och både ipod och dator finns på olika platser i rummet. Sladd 2. säger sig självt :) Sladd 3. En sån man borde plocka bort när man inte använder den, men det blir ju inte av. Sladd 4. Jag vill inte ha sladd tvärs över rummet, inte ens med en sladd-list. Så då ser det ut sådär tills vi vet vad vi ska göra åt saken.

Anne sa...

smile, känner igen mig i det där, men svårt att göra något åt.