lördag, maj 02, 2009

balkongliv: thorsten.


Vår nya familjemedlem Trädet Thorsten är lite svårfotograferad. Han har funnits i våra liv sedan förra fredagen då jag fick honom som en tidig födelsedagspresent, inklusive hans hangarounds vid fötterna. Det har alltså tagit över en vecka att få till en vettigt bild på honom. Han krumbuktar sig liksom, vilket är galet snyggt men som sagt svårförmedlat på bild. Oavsett vad så trivs vi med Thorsten och hans hangarounds. Han är en ormhassel och vi kommer att ha honom tills han är vuxen nog för utplantering i det riktiga livet, om typ två år. Låt oss hoppas att allt går vägen tills dess, vi minns ju fortfarande Granen Gurra som stod på samma plats ända tills den där ödestigra dagen. Vi håller tummarna.

4 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Hahaha. Alltid lika spännande att följa med på era botaniska äventyr.

egoistiska egon sa...

Ja, de mest konstiga sakerna verkar ju hända. Jag försöker dock fortfarande inbilla mig själv att jag har gröna fingrar... eh?

It´s all about me sa...

Tycker att fotot var snyggt!!

egoistiska egon sa...

Tack! Det tog dock några försök ur konstiga vinklar vill jag lova...