tisdag, april 28, 2009

tisdag.

Jag var snygg idag, typ som snyggmåndag fast det är tisdag. Vår nya vd medverkade som åhörare på mötet jag leder varje vecka. Han ställde ställa-mot-väggen-frågor, men jag tyckte jag klarade det hela okej. Försökte att inte ta saker personligt utan istället se vad som kan förbättras. Klyshigt men icke att underskatta. Letade bra hotell i New York. Vet redan var vi ska bo, men måste såklart ändå googla runt som en galning bara för att bli riktigt riktigt säker på att de två hotellen vi nog tänker bo på blir bäst. Fixade anslutningsflyg från Stockholm till London och tillbaka. Jobbets twittrande fick beröm från de som sägs kunna det här med sociala medier. Pös lite av stolthet och glädje eftersom det ju faktiskt är jag som twittrar i jobbets namn. Mitt eget twittrande är dock dödsdömt. Blev medragen till HM på lunchen och bara råkade hitta den snyggaste sommarjackankavajen. Dyr. Köpte. Kompenserade det hela med att inte åka på en inplanerad utförsäljning. Tänkte gå tidigt från jobbet. Det sket sig. Fick välbehövlig massage. Kom hem och åt mackor med ost och gurka. Försökte klura ut något intressant att blogga om. Misslyckades.

2 kommentarer:

Beatrix Vnunk sa...

Vilken bra tisdag!
Jag ska försöka ha en sån onsdag. Ribban ligger högt.

egoistiska egon sa...

Ja det blev en fiiiiin tisdag. Hoppas onsdag blir lika bra. För oss båda.