söndag, mars 01, 2009

hellre två string på väggen än i en baken.

Kväll gör det omöjligt att ta bra foton inomhus utan strålkastare, men eftersom jag ser hemmet i dagsljus först på lördag igen får det se ut såhär gulgrynsuddigt. Ni ser nog ändå hur urtjusigt det blev med de nya stringhyllorna. Jag köpte dem i fredags på lunchen. Tröttnade på vår velighet och gick och hämtade ett par stycken helt enkelt. Tänkte däremot icke på att vi skulle öla på kvällen, men det gick bra ändå. Hyllorna låg där så snälla och fina under en stol i sju timmar på Södra Bar (Stockholms mest underskattade bar?). Vi kom till och med ihåg att ta med oss dem hem. Och sex borrhål och en skvätt nervositet senare så sitter de där.
Så jävla snygga.

9 kommentarer:

Anne sa...

smile. Snyggt blev det och du, stativ är lösningen annars.

egoistiska egon sa...

jag vet, vi måste skaffa stativ! höjden på stolar och bord är inte alltid optimal :) men, pappa ringde faktiskt ikväll och sa att han köpt en låda med gamla fotogrejer, bland annat ett stativ - tjoho!

Emmama sa...

Åh vad fina! Grattis till tillökningen! :)

Matilda sa...

Åh! Jag är jäkligt avundsjuk. Är det de nyproducerade hyllorna? Är jäkligt sugen på att köpa likadana själv, men det är ju omöjligt att hitta på loppis nuförtiden. De nyproducerade är väl ganska dyra? Vet du?

egoistiska egon sa...

emma: tack!

matilda: ja, det är de nyproducerade pocket-hyllorna i valnöt-vit. vi kollade runt lite på second hand osv, men då fanns inte färger som vi ville ha. dessutom säljs de ju dyrt = man kan lika bra köpa nytt själva. de här färgerna var lite dyrare än t ex enbart vit/röd/svart. kostade 995 på designtorget, 1090 på stalands tror jag (per styck alltså). men de är ju SÅ användbara och passar överallt!

Anonym sa...

Supersnyggt!

egoistiska egon sa...

underlandet: tack, det tycker jag också :D

Emma Esteban sa...

Gu så snyggt! Måste skaffa.

egoistiska egon sa...

emma: gör't! det är värt varenda krona.