lördag, mars 07, 2009

fredag klockan arton tjugofem.

På grund av brand i ena förortens systembolag var det rusning till andra förortens bolag. Där gick det inte heller att betala med kort. En vakt i dörren fick slussa in folk i lagom mängd i förhållande till köerna där inne. Själv fick jag vänta en kvart på att komma in och en halvtimme på att komma ut. Under tiden fick jag höra om en resa till Florida över jul och nyår (tydligen är det lättare att köra bil i USA än i Stockholm, Miami Beach är en skitig turistfälla och Everglades är överskattat) samt lära mig några nya ilskna fraser på finska av de lokala alkoholisterna. Kändes som fyrtiofem minuters allmänbildning.

4 kommentarer:

Emmama sa...

Ja vad gör man inte för lite "prit".

egoistiska egon sa...

verkligen. näst intill imponerande vad man står ut med.

It´s all about me sa...

I looove Miami South Beach!! Helt klart underkattat!! :) Ta in på hostall och lev loppan, aah.

Tack och lov för att man aldrig går på systemet, hehe!! :)

egoistiska egon sa...

Haha, ja jag litar nog faktiskt mer på ditt tips än 50-åringen bakom mig i kön...

Att gå på systemet är nästan som att träna, fullt med konstiga människor!