onsdag, mars 04, 2009

duktig flicka sätter ner foten.

Idag var det dags. Kanske för första gången i mitt liv. Jag frågade chefen Har du fem minuter? och han såg rädd ut och jag såg säkert lika rädd ut, fast jag hade övertaget eftersom jag visste vad som komma skulle. Så kräktes jag ur mig allt på tio minuter eller kanske tjugo. I efterhand minns jag såklart knappt vad jag sa. Men det spelar ingen roll, för jag vet att han förstod vad jag menade. Jag har en bra chef. Fina kollegor. Men, när man är Duktig! och Den som har koll är det ytterst lätt att försätta sig i situationer som nog inte är nyttiga för någon.

3 kommentarer:

Anne sa...

Alltid svårt men nödvändig. Känns bättre efteråt, brukar bli bättre efteråt.

TORGNYSDOTTER sa...

Bra där! Kändes bra efteråt va?

egoistiska egon sa...

anne: Ja, precis. Samla lite mod, sen undrar man varför man inte sagt ngt innan ;)

torgnysdotter: Om!