söndag, januari 25, 2009

ännu fler frågor.

Från Torgnysdotter.

10 Första

Första bästa kompis Tvillingarna E & E. Vi var ungefär sex år. Sa jag att jag var ett osocialt barn?
Första bil "Fick" pappas gamla gröna volvo 240 kombi utan servostyrning, samt även en gammal snorgrön automatbil som var ful som stryk precis när jag tagit körkort. Tackade vänligt men bestämt nej till båda.
Första kärlek Prins. Han var svartbrun, skittjock och shettlandsponny.
Första husdjur Lite guldfiskar och guppys. Minns faktiskt inte vad som blev av dem.
Första semester Tydligen till Norge när jag var ett år.
Första jobb Om man bortser från sommarjobbet hos pappa som bestod av att klyva ved så var det att sälja lotter på ett tivoli utanför Uppsala.
Första köpta skiva Minns ej. Den första skivan jag fick var Happy Nation (Ace of Base).
Första piercing Inga. Inte ens hål i öronen.
Första konsert Mora Träsk?

8 senaste
Senaste alkoholdrycken Igelkottsvinet.
Senaste bilfärd Taxi från akuten hem.
Senaste filmen du såg Benjamin Buttons otroliga liv.
Senast ringda telefonsamtal Till mamma.
Senaste bubbelbadet Minns icke.
Senast spelade CD-skiva Best of 2008-skivan från James.
Senaste gången du grät I torsdagskväll.
Senaste måltiden Värmde nyss lite klyftpotatisar med salt och så ett glas vatten till det.

6 har du någonsin
Dejtat en av dina bästa kompisar Nej?
Blivit arresterad Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet Jo.
Fastnat med blicken i någons urringning Säkert.
Sagt att du älskar någon utan att mena det Nej.
Busringt till någon Ja.

7 saker du har på dig
1. Ulltofflor
2. Svarta mysmjukbyxor
3. Blå tisha
4. Brun kofta
5. BH
6. Trosor
7. Randiga strumpor

6 saker du har gjort idag
1. Plockat ur diskmaskinen.
2. Plockat i diskmaskinen.
3. Plockat ur diskmaskinen.
4. Redigerat foton.
5. Promenerat.
6. Kollat på möbler på Stalands.

5 favoritsaker utan rangordning
1. Tofflorna.
2. Lypsylen.
3. Vår lägenhet.
4. Ipoden (Kurt).
5. Diskmaskinen.

4 personer du kan berätta allt för
K.

3 val
Blått eller rött? Blå.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad.

2 saker att göra innan du dör
1. Ha en egen trädgård.
2. Se till att jag inte blir bitter. Verkar alldeles för lätt.

1 sak du ångrar
Ett par acne-jeans. Bara använt en gång.

4 personer du vill ska göra samma blogginlägg
Erika
Linda
Emmama
Annaluna

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

de e ju helt överlöjligt, men jag erkänner: jag älskar att läsa sånt här. Undrar varför?

egoistiska egon sa...

Jag med! Jag tror det är två starka skäl. 1. Man har ett legitimt skäl att vara riktigt egoistisk. 2. Frågorna är nästan alltid varierande, eller innebär att svaret är varierande från dag till dag = aldrig tråkigt.

Emmama sa...

Åh vad roligt! Utmaningen görs under morgondagen! Tjing! :)