lördag, januari 17, 2009

jag och andy.

Ringde mamma som har känningar av gallan ibland, även om hon tydligen aldrig haft såhär ont om man inte räknar den där veckan då mamma och pappa var nyförlovade för trettiofem år sen. Hon var som vanligt saklig och sa åt mig att äta ofet mat och ta hand om mig. Pappa körde den mer klassiskt oroliga stilen, precis som vanligt det med. Fick överrösta honom med Jagvetjagvetjagvet! när han högläste ur medicinboken från 70-talet om hur man kunde dö av blindtarmsproblem. Sen åt jag fiskpinnar och potatismos och ett berg av grönsaker (det stod som kostråd vid gallstensproblem i den där boken från hippietiden) som K ordnat åt stackars lilla mig. Därefter fick jag massage i ringtån av densamme enligt Torgnysdotters recept samtidigt som vi såg filmen Basquiat (very much sevärd). Så mådde jag bättre. Faktiskt. Även om liggande ställning fortfarande är mest behagligt. Men så fick vi för oss att kolla upp vad egentligen Andy Warhol dog av. Han dog efter en gallblåseoperation. Sicket sammanträffande.

4 kommentarer:

Alex sa...

Det kan inte vara så att du har magkatarr eller ännu värre magsår? Det kan man ju få rysligt ont i magen av.

Emmama sa...

Hoppas du blev battre av lite mat och film! Kram!

TORGNYSDOTTER sa...

Visst är Basquiat bra!? Jag tänker på den lite då och då fastän det säkert är tio år sen jag såg den senast.

Hoppas du mår bättre. Kram.

egoistiska egon sa...

alexandra: tror inte det. jag har inte haft några problem med mat alls, något som jag annars har vid t ex magkatarr (att magen är i uppror direkt efter jag ätit t ex).

emma: tack!

torgnysdotter: Ja den var himla bra faktiskt! och tack, kram!