fredag, december 05, 2008

urban finns alltid vid min sida.

Alla är så snälla. Tack. Men. Nu när jag kanske kanske börjat lugna mig något lite gällande rotfyllan (haha) efter allas berättelser har ångesten och oron påbörjat sin flytt till något annat. Som vanligt. Såklart. Men bara tre tänder bort. Där bor nämligen en visdomstand som nyligen växt upp. Den har inte riktigt rättat in sig i ledet och pekar lite utåt. Efter gårdagens tandslipning (för att undvika bettskena) har det jag anat blivit än värre – jag biter mig själv i kinden hela tiden. Antar att en lösning på problemet är att rycka tanden. Inga problem. Om jag nu inte hört en halv miljard skräckhistorier om att dra ut visdomständer just i underkäken. Kul. Hjärndjuret Urban är fan inte att leka med, han ger sig ju aldrig. För ett halvt sekel sedan hade jag garanterat varit Hon som har problem med nerverna.

6 kommentarer:

Malin sa...

OJ, det här är nästan lite läskigt. Jag och min syster brukar också kalla saker för Urban, fast mer "Nu måste Urban bort" när man behöver duscha eller ta tag i sitt liv. Då är det Urban man vill bli av med. Kanske lite flummigt, men hoppas du förstod vad jag menade. Creepy hur som helst! :)

Rasande Rose sa...

Jag har nyligen dragit ut fem tänder. Tre visdomständer och två kindtänder. Det va ingen fara. Man va bedövad o det va över på ett kick. Det ska du inte oroa dig för.
Vad gäller för rotfyllning så har jag erfarenhet av det också. Det kan göra ont. Men har du en bra tandläkare ska det inte göra det. Egentligen kostar det bara en j****a massa pengar.
Jag la 9000 på två. Hos en privatare. Kanske 2000 o något till hos Folktandvården.

Anna-Karin sa...

Jag är väldigt nöjd över att jag drog ut en av mina visdomständer. Slet lång tid med diverse infekterade områden i tandkött och kind runt den visdomstanden. Att dra ut den var så mycket mindre plåga än all plåga den sammanlagt fört med sig under den tid jag inte vågat dra ut den. Dock var det i övre käken. Jag ville så gärna dra ut de där nere också men jag får inte för tandläkaren eftersom den hunnit vira in sig i diverse nervtrådar. Finns det bara en liten chans att nån vågar dra ut den åt min så ska jag ta bort den så fort som möjligt. Visdomständer måste bara vara djävulens verk. Btw, jag misstänker att Urbans kusin bor i min hjärna. Minsta lilla slapphänthet och det barkar iväg åt he*****. Men där emellan kan det ju gå riktigt bra till å med. Lycka till med allt och du.. riktigt bra skrivet!!

egoistiska egon sa...

malin: haha, men det innebär ju att "urban" bevisligen är roten till allt ont.

rose: nej, jag har ju dragit tänder förut så det är jag inte orolig för. jag oroar mig för om det är svårt att få bort den, rötterna är snurrade, behöver operation eller som kaaja skriver - nerver är inblandade så det inte är möjligt/gör skitont.
min tandläkare verkar bra annars, så det ska nog gå fint med rotfyllan hoppas jag. privat, 5000 riksdaler beräknat för en.

kaaja: tack! och jag beklagar det där med kusinen...

Anne sa...

Vad händer med TV:n? Stannar den?

egoistiska egon sa...

anne: nej, nu är den borta!